WARUNKI SPRZEDAŻY
OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
§ 1 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży określają prawa i obowiązki stron umowy sprzedaży towarów zawieranych pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym, a tym samym stanowią ich integralną część.
- Ogólne Warunki Sprzedaży są opublikowane na stronie internetowej Sprzedawcy pod adresem https://ibisfol.pl
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż towarów na terenie Polski.
- W przypadku nieważności lub bezskuteczności niektórych postanowień Ogólnych Warunków Sprzedaży, pozostałe postanowienia Ogólnych Warunków Sprzedaży pozostają w mocy.
- Każdorazowe złożenie przez Kupującego zamówienia na zakup towaru oznacza akceptację obowiązujących u Sprzedającego Ogólnych Warunków Sprzedaży.
- Kupujący przyjmuje do wiadomości i aprobuje fakt, że Sprzedawcę nie obowiązują żadne wzorce umowne lub zastrzeżenia Kupującego sprzeczne z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Sprzedaży.
- Jeżeli Kupujący nie akceptuje obowiązujących u Sprzedawcy Ogólnych Warunków Sprzedaży, zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania w formie dokumentowej o tym fakcie Sprzedawcy, najpóźniej przed złożeniem Zamówienia.
§ 2 DEFINICJE
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą, dokonująca Zamówienia w celu nabycia towarów znajdujących się w asortymencie Sprzedawcy.
- Sprzedawca – IBISFOL Sp. z o.o. z siedzibą w Jaśle, Towarowa 27, 38-200 Jasło Towarowa 27, 38-200 Jasło, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000935502, NIP 6852343981, REGON 389434582.
- Zamówienie – zamówienie składane przez Kupującego w jednej z form określonych w Ogólnych Warunkach Sprzedaży.
§ 3 SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- Kupujący może dokonywać zamówień:
- osobiście w siedzibie Sprzedawcy;
- drogą elektroniczną;
- telefonicznie.
- Każdorazowe zamówienie powinno zawierać:
- dane Kupującego (nazwa, adres, KRS, NIP),
- dokładny adres dostawy, w sytuacji, gdy adres ten ma być inny niż adres Kupującego należy ten fakt wyraźnie określić w formie dokumentowej,
- opis zamawianego towaru: rodzaj, wymiary, waga oraz ilość,
- sposób dostawy,
- proponowany termin dostawy,
- dane kontaktowe osoby zamawiającej.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest jego potwierdzenie przez Sprzedawcę.
- Brak potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę jest równoznaczny z brakiem zawarcia umowy i nie rodzi po stronie Sprzedawcy żadnych obowiązków oraz roszczeń Kupującego względem Sprzedawcy.
- Kupujący zapewnia i gwarantuje, że osoby, które będą składały zamówienie, na chwilę składania zamówienia są właściwie upoważnione do reprezentowania Kupującego w tym zakresie, oraz że złożone przez nie zamówienia są wiążące dla Kupującego.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje wynikające z błędnego podania danych do dostawy, a wszelkie koszty z tego tytułu będą obciążały Kupującego.
- Zamówienia dotyczące produktów niestandardowych wymagają uzgodnienia warunków sprzedaży oraz terminu realizacji indywidualnie z Kupującym.
- Kupujący przyjmuje do wiadomości i akceptuje fakt, iż z uwagi na warunki technologiczne grubość zamówionego towaru może być inna od wskazanej w zamówieniu lub jego specyfikacji o maksymalnie +/- 3%, różnica szerokość foli może wynieść +/- 3%, natomiast waga poszczególnej rolki folii ręcznej może się wahać +/- 50g (dotyczy folii do 1,5 kg), pozostałe wagi folii ręcznej – pojedyncza rolka do +/- 5%, a waga brutto całej palety +/-3 %.
- W celu ochrony swoich interesów Sprzedawca zastrzega dla siebie uprawnienie do przeprowadzenia procesu weryfikacji każdego Kupującego, w zakresie jego wypłacalności oraz rzetelności. W związku z powyższym Sprzedawca uprawniony jest do odmowy przyjęcia lub realizacji zamówienia na każdym etapie jego wykonania i bez podania przyczyny.
- Rezygnacja przez Kupującego z zamówienia po potwierdzeniu przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji jest niedopuszczalna. Kupujący zobowiązany jest do odebrania wysłanego towaru objętego zamówieniem, a w przypadku nie przyjęcia zamówionego towaru zostanie obciążony kosztami transportu, składowania oraz utylizacji towaru objętego zamówieniem. Utylizacja towaru nastąpi w terminie nie krótszym niż trzy miesiące od daty planowanej dostawy. Kupujący, który dokonał przedpłaty za zamówienie nie otrzyma zwrotu dokonanej płatności. Ostateczne rozliczenie nieprzyjętego zamówienia nastąpi po dokonaniu utylizacji towaru objętego zamówieniem. Nieodebranie towaru przez Kupującego nie zwalnia go z obowiązku zapłacenia jego ceny, chyba że Strony umówią się inaczej.
§ 4 DOSTAWA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca zastrzega na swoją rzecz prawo własności towaru objętego zamówieniem, do czasu uiszczenia przez Kupującego całej ceny sprzedaży.
- Z chwilą wydania Kupującemu lub przewoźnikowi towaru objętego zamówieniem, przechodzą na niego wszelkie korzyści i ciężary związane z towarem, oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jego utraty lub uszkodzenia.
- Koszty dostawy:
- bezpłatna dostawa na palecie przemysłowej;
- dostawa na palecie euro dodatkowo płatna.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki opóźnień w dostawie towaru będące następstwem okoliczności leżących po stronie przewoźnika.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, jeśli dostawa towaru jest niemożliwa lub opóźniona z przyczyn od niego niezależnych, a w szczególności, jeśli spowodowana jest wystąpieniem siły wyższej, przez co rozumie się między innymi zdarzenia losowe, wojnę, strajk, zarządzenie władz (w tym embarga handlowe) – również, jeśli te przyczyny wystąpiły po stronie dostawcy Sprzedawcy. Sprzedawca jest zobowiązany do poinformowania Kupującego o przyczynach opóźnienia lub niemożliwości dostawy, chyba że okoliczności uniemożliwiają takie zawiadomienie. Jeżeli okres opóźnienia przekracza 30 dni, każdej ze stron przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez prawa do żądania jakiegokolwiek odszkodowania. Jeśli umowa przewidywała wydanie towaru częściami, ewentualne odstąpienie od umowy dotyczy tylko i wyłącznie opóźnionej części świadczenia, a nie świadczeń przewidzianych w terminie późniejszym.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za opóźnienie w dostawie towaru jedynie w przypadku wyłącznej winy Sprzedawcy oraz tylko do wartości niedostarczonej części zamówienia.
- Kupujący potwierdza przyjęcie towaru na: protokole odbioru, kopii faktury, dokumencie WZ oraz liście przewozowym. Przyjmując towar Kupujący potwierdza fakt braku widocznych wad zewnętrznych.
- Kupujący zobowiązany jest do zbadana dostarczonego towaru pod względem zgodności z zamówieniem, ilościowym i jakościowym w zakresie wad nieukrytych w momencie dostawy.
- Kupujący ponosi względem Sprzedawcy pełną odpowiedzialność za szkodę wynikłą na skutek nieuzasadnionej odmowy przyjęcia dostarczonego towaru.
- Jeżeli w momencie odbioru towaru od przewoźnika Kupujący stwierdzi różnicę pomiędzy towarem rzeczywiście dostarczonym, a towarem określonym w dokumentach przewozowych lub też stwierdzi uszkodzenie towaru lub jego opakowania, powinien on natychmiast wpisać swoje zastrzeżenia do egzemplarza listu przewozowego przewoźnika lub do specyfikacji towaru lub też sporządzić odrębny protokół odbioru przesyłki z pełnym opisem szkody i podpisem przewoźnika, a następnie poinformować o tym Sprzedawcę w formie dokumentowej. Czynności te mają na celu ustalenie zasad i zakresu ewentualnej odpowiedzialności przewoźnika. Niedopełnienie przez Kupującego powyższych obowiązków oznaczać będzie:
- rezygnację Kupującego z przysługujących mu uprawnień – w przypadku uszkodzeń towaru;
- zgodę Kupującego na zmianę zawartej umowy w części dotyczącej oznaczenia jej przedmiotu oraz ceny – w przypadku różnic pomiędzy towarem dostarczonym lub jego ilością a tym, który został wpisany do listu przewozowego lub specyfikacji.
- W przypadku wykrycia wady jakościowej lub ilościowej po odebraniu dostawy Kupujący zobowiązany jest do zabezpieczenia towaru w stanie nienaruszonym, w szczególności nie ma prawa do użycia kwestionowanego towaru do czasu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę pod rygorem utraty prawa do jakichkolwiek roszczeń wobec Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie przyjmuje zwrotu towaru dostarczonego zgodnie z umową.
§ 5 REKLAMACJA
- Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Sprzedawcę o wykryciu wad jakościowych oraz ilościowych (zgłoszenie reklamacyjne), jednakże w terminie nie późniejszym niż 14 dni od daty dostawy towaru. Po upływie niniejszego terminu wszelkie uprawnienia Kupującego z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru wygasają.Zawiadomienie o wykryciu wad jakościowych oraz ilościowych dla swej ważności wymaga zachowania formy dokumentowej oraz przesłania na adres email reklamacje@ibisfol.pl . Zgłoszenia reklamacyjne złożone w inny sposób lub w innej formie oraz na inny adres email, nie będą rozpatrywane. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dokładne zdjęcia nośnika oraz towaru (całej palety, reklamowanej folii z zewnątrz oraz z dokładnym zdjęciem wnętrza tulei).
- Do skutecznego zgłoszenia reklamacji w zakresie wagi towaru wymagane jest dodatkowo zdjęcie wagi służącej do pomiaru wraz ze zdjęciem dokumentującym jej legalizację.
- O sposobie załatwienia reklamacji Kupujący zostanie poinformowany w formie dokumentowej w terminie do 14 dni od daty otrzymania zawiadomienia przez Sprzedawcę.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedawca wskaże Kupującemu sposób załatwienia reklamacji (korekta ilościowa, wymiana towaru lub zwrot ceny sprzedaży). W przypadku zwrotu towaru, powinien on zostać zwrócony przez Kupującego w oryginalnych opakowaniach, w stanie umożliwiającym jego transport.
- Sprzedawca nie jest odpowiedzialny względem Kupującego z tytułu dodatkowych, bieżących kosztów bezpośrednio przez niego poniesionych, jeżeli towar ma wadę zmniejszającą jego wartość albo jeżeli towar nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego, albo jeżeli towar zostanie wydany Kupującemu w stanie niezupełnym, a wymienione okoliczności powstały z winy Sprzedawcy. Sprzedawca nie będzie odpowiadał za wady towaru powstałe po przejściu ryzyka związanego z produktem na Kupującego, w tym za wady spowodowane niewłaściwym sposobem przechowywania, chyba że wady wynikły z przyczyny tkwiącej uprzednio w towarze i wady nie dało się zauważyć w terminie w ust. 1 niniejszego paragrafu.
- Zwrot towaru może się odbyć jedynie ze względu na wady uniemożliwiające jego stosowanie, których właściwości są niezgodne z parametrami deklarowanymi przez Sprzedawcę.
- W razie bezpodstawnego zgłoszenia reklamacji, Kupujący zobowiązany jest do odbioru reklamowanego towaru na własny koszt, w terminie wskazanym przez Sprzedawcę oraz pokrycia kosztów poniesionych przez Sprzedawcę wskutek postępowania reklamacyjnego, nie mniejszych jednak niż 500,00 zł.
- Kupujący zobowiązany jest do przechowywania i magazynowania zakupionego towaru w odpowiednich warunkach tj.:
- folie należy przechowywać w miejscach nie narażonych na bezpośredni kontakt z warunkami atmosferycznymi takimi jak słońce czy deszcz oraz w których temperatura nie przekracza 25 stopni Celsjusza i jednocześnie jest nie mniejsza niż 10 stopni Celsjusza. Folia powinna być składowana w odległości co najmniej 1,5 metra od czynnych urządzeń grzewczych, silnych utleniaczy, reduktorów oraz agresywnej chemii. Przestrzeganie powyższego pozwala na prawidłowe przetwórstwo folii i zachowanie wskazywanych właściwości folii,
- w okresie wysokich temperatur na zewnątrz – powyżej 25 stopni Celsjusza, oraz bardzo niskich temperatur – poniżej 5 stopni Celsjusza – dla utrzymania oczekiwanych parametrów folii należy przestrzegać warunków przechowywania i magazynowania podanych wyżej oraz zasady iż po procesie transportowania niezbędnym jest poddanie jej tzw. “sezonowaniu” polegające na umieszczeniu folii przez okres około 3 do 5 dni w suchym magazynie, w temperaturze poniżej 25 stopni Celsjusza, a powyżej 10 stopni Celsjusza dla zapobiegnięcia zaistnieniu ewentualnych problemów przy jej użytkowaniu. W okresie, gdy temperatury na zewnątrz są niższe (okres jesienno – zimowy) zwiększany jest lekko poziom kleistości w celu ułatwienia korzystania z produktów. W okresie wiosenno – letnim kleistość folii dostosowana jest do wysokich temperatur panujących na zewnątrz, co ma z kolei zapobiegać sklejaniu się folii. Powyższe nie dotyczy folii specjalistycznych, które mogą mieć indywidualne zalecenia co do użytkowania oraz przechowywania i magazynowania. Jeżeli towar przechowywany jest w temperaturze innej niż temperatura użytkowania – towar należy sezonować przez co najmniej 12h przed użyciem w warunkach użytkowania.
- oryginalnie zapakowane folie można piętrować – maksymalnie do 2 palet, z zachowaniem należytej ostrożności. Palety musza być bezwzględnie oddzielone przekładką tekturową, w celu uniknięcia zniszczenia folii. Uszkodzenia górnej warstwy folii, spowodowane niewłaściwym zabezpieczeniem folii podczas piętrowania oznacza niezastosowanie się przez Kupującego do warunków przechowywania i magazynowania folii, nie stanowi podstawy do odpowiedzialności Sprzedawcy za szkodę i nie uzasadnia reklamacji.
- Zaleca się zużycie folii stretch w terminie do 6 miesięcy od daty dostawy, pod warunkiem stosowania się do zaleceń producenta, co do magazynowania, przechowywania i użytkowania folii. Termin ten wynika z faktu utrzymania odpowiedniego poziomu kleistości dla tego typu folii. Po okresie 3 miesięcy może wystąpić zjawisko zmniejszenia poziomu kleistości folii, będące naturalnym procesem zachodzącym w folii. Zmniejszenie poziomu kleistości w czasie nie ma wpływu na pozostałe parametry jakościowe oraz wytrzymałościowe towaru. Tylko folie zakupione jako spożywcze nadają się do bezpośredniego kontaktu z żywnością. Wykorzystywanie innych folii do kontaktu z żywnością przez Kupującego następuje na jego wyłączną odpowiedzialność, zarówno w zakresie folii jak i zapakowanego w nią produktu spożywczego. Zaleca się, aby Kupujący uwzględnił ww. informacje przed złożeniem zamówienia.
§ 6 PŁATNOŚĆ
- Faktura zostanie dostarczona Kupującemu przy składaniu zamówienia, przed wysyłką towar, przy odbiorze towaru lub po odbiorze towaru według uznania Sprzedawcy, w formie elektronicznej w formacie pdf na co Kupujący wyraża zgodę.
- Standardowy odroczony termin zapłaty wynosi 7 dni liczonych od dnia wystawienia faktury. Zapłatę z tytułu nabycia towaru uznaje się za zrealizowaną w dniu uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. Inny termin płatności może wynikać z podpisanych szczegółowych warunków handlowych oraz klasyfikacji danego Kupującego wg wartości obrotów.
- W przypadku, gdy Kupujący nie dokona płatności w terminie wskazanym w fakturze, Sprzedawca będzie uprawniony w szczególności do:
- zawieszenia lub wstrzymania dostawy całości lub części zamówienia,
- naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych i zryczałtowanych kosztów upomnień od niezapłaconej kwoty za opóźnienie w zapłacie.
- Jeżeli Kupującemu został przyznany tzw. kredyt kupiecki, w przypadku pełnego wykorzystania limitu kredytu kupieckiego przez Kupującego, Sprzedawca ma prawo wstrzymać dalszą sprzedaż towaru, o ile jej realizacja skutkowałaby przekroczeniem limitu kredytu kupieckiego. W razie takiej potrzeby, możliwa jest zmiana limitu kredytu kupieckiego w drodze odrębnych ustaleń Stron.
- Złożenie reklamacji za zakupiony towar i prowadzenie postępowania reklamacyjnego nie zwalniają Kupującego z obowiązku terminowego uregulowania należności.
- Płatność za zamówiony towar może odbywać się na zasadzie 100% przedpłaty dokonywanej przez Kupującego na podstawie faktury pro-forma.
§ 7 DANE OSOBOWE
- Każda ze Stron, jest Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L119/1; dalej „RODO”} osób fizycznych w związku ze współpracą w stosunku do danych osobowych przetwarzanych w związku z Umową.
- Strony oświadczają, że każda z nich jest Administratorem danych osobowych udostępnionych przez drugą Stronę w związku z realizacją Każda ze Stron samodzielnie ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych, którymi administruje w związku z Umową.
- Każda ze Stron zobowiązana jest do przetwarzania danych osobowych w oparciu o przestanki wskazane w 6 RODO, w tym zgód osób, których dane dotyczą.
- Każda ze Stron zobowiązana jest do realizacji obowiązku informacyjnego względem osób, których dane otrzymała od drugiej Strony.
- Strony mają prawo powierzyć dane osobowe objęte niniejszą umową podwykonawcom jedynie w celu wykonania niniejszej
- W uzasadnionych przypadkach, o ile w świetle przepisów RODO zajdzie taka konieczność, Strony zawrą odrębną umowę w zakresie współadministrowania
§8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w każdym momencie. Zmiany regulaminu wchodzą w życie od dnia ich zamieszczenia na stronie internetowej Sprzedawcy i nie powodują konieczności zmiany umowy zawartej pomiędzy Stronami.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania ewentualnych sporów mogących wyniknąć z zawartej umowy sprzedaży właściwy jest sąd siedziby Sprzedawcy, a prawem właściwym są przepisy prawa polskiego.